FAQ

Veel gestelde vragen

Is het artikel op voorraad?

Als het artikel op de site staat dan is het in principe ook op voorraad. Behalve als er specifiek iets anders bij het artikel vermeld staat zoals bijvoorbeeld "Binnenkort leverbaar". Als u zo'n artikel bestelt (en betaalt) dan beschouwen wij dat als een reservering voor dat artikel. Zodra het artikel dan bij ons binnenkomt wordt het zo snel mogelijk verzonden.

Wat is de levertijd?

Elke werkdag rond drie uur ‘s middags worden de bestellingen bij ons door de transporteur opgehaald. Die worden in Nederland en België in vrijwel alle gevallen* de volgende werkdag bezorgd. Bestelt u op vrijdag dan wordt het standaard op zaterdag bezorgd. De levertijd is niet bindend. Mocht de levering langer duren dan aangegeven, dan heeft u het recht om de bestelling te annuleren. De Streetsurfshop kan echter nooit verantwoordelijk worden gesteld voor eventuele gevolgschade voortvloeiend uit een langere levertijd. Voor vragen over de levertijd van een specifiek product kunt u altijd contact met op opnemen.

Bestellingen worden verwerkt en klaargemaakt voor verzending als de betaling voor drie uur ‘s middags is bijgeschreven op onze bankrekening. Afhankelijk van de methode van betaling die u kiest gebeurt dat vrijwel onmiddellijk (iDEAL), (PayPal) of is het afhankelijk van de samenwerking tussen uw en onze bank (Vooruit betalen). We controleren meerdere malen per dag of betalingen zijn binnen gekomen. De laatste check is rond drie uur ’s middags. Is uw betaling dan nog niet binnen dan zal de verzending de volgende dag plaats vinden.

* Voor de bezorging zijn wij afhankelijk van pakketdienst DPD en PostNL. Bij normale verzending hebben noch wij, noch u de absolute garantie dat de bestelling ook daadwerkelijk de volgende werkdag bezorgd wordt. Mocht dat voor u toch van groot belang zijn dan raden wij u aan om voor € 5,00 een DPD garantielabel aan uw bestelling toe te voegen. Dan wordt de bestelling gegarandeerd de volgende werkdag voor 18:00 uur bezorgd. De bestelling moet dan nog steeds voor 16.00 worden gedaan. De garantie levering kunt u aangeven tijdens het afronden van us bestelling. Als u een bestelling heeft geplaatst zonder garantielabel, dan bezorgd de pakketdienst DPD uw pakket tussen 8.00u. 's ochtends en 19.00u. 's avonds.

Hoe hoog zijn de verzendkosten?

Voor popsockets hanteren wij briefpost tarieven. Voor 1-3 popsockets € 1,80, voor 4-6 popsockets € 3,60, voor 7-9 popsockets € 5,40

Voor bestellingen in Nederland, boven € 50, hanteren wij geen verzendkosten. Voor bestellingen onder €50 wordt € 6,95 verzendkosten in rekening gebracht. Voor Belgie en Duitsland hanteren wij geen verzendkosten bij bestellingen boven de € 50,00. Wanneer producten worden afgehaald, worden geen verzendkosten berekend. Wanneer er producten verstuurd worden buiten Nederland, zullen er afwijkende verzendtarieven gelden. Voor garantie leveringen geldt een toeslag.

Krijg ik een bevestiging van mijn bestelling?

Wanneer u een bestelling via de website bestelt, krijg u per email een bevestiging van uw registratie als klant en van uw bestelling. In deze bevestiging staat het bezorgadres, factuuradres, de bestelde producten en de verzendkosten. Uiteraard staan ook onze bedrijfsgegevens op de bevestiging/factuur.

Hoe wordt de bestelling geleverd?

De bezorging van uw bestelling gaat via DPD of PostNL pakketservice. Indien u niet aanwezig bent, wordt er een kaartje in de brievenbus gedaan, met daarop de contactgegevens van DPD of PostNL. De bestelling wordt twee maal aangeboden. Daarna dient u contact op te nemen met de pakketservice om een afspraak te maken. U kunt dan binnen 2 weken een nieuwe afspraak maken om uw bestelling te laten bezorgen op een door u gewenste dag. Als u geen contact opneemt met de pakketservice wordt het pakket terug naar de Streetsurfshop gestuurd. Indien de bestelling opnieuw verzonden moet worden, zullen er extra verzendkosten in rekening gebracht worden

Kan ik mijn bestelling ruilen?

U kunt producten niet bij ons ruilen, maar wel terugsturen. Het aankoopbedrag wordt dan binnen zeven dagen na ontvangst van het pakket teruggestort. U kunt dus het juiste product direct opnieuw bestellen. Deze bestelling wordt als separate bestelling behandeld en zal de volgende werkdag worden geleverd. Het terugsturen van producten kan alleen wanneer deze ongebruikt zijn. De verpakking mag wel zijn beschadigd. Het terugsturen komt voor rekening en risico van de klant. Wanneer het verkeerde product door de Streetsurfshop is geleverd, neemt de Streetsurfshop de retourkosten voor haar rekening.

Heb ik garantie op mijn aankoop?

Op alle producten wordt een jaar fabrieksgarantie gegeven. Deze garantie bestaat uit reparatie of vervanging van het product, wanneer dat buiten de verantwoordelijkheid van de consument mankementen vertoont. Indien een product binnen 30 dagen een mankement vertoont, dat aantoonbaar te wijten is aan het product, zal een vervangend exemplaar worden toegestuurd. Na 30 dagen kunt u een product terugsturen ter reparatie. Het zal per geval, in overleg met de fabrikant, worden bekeken of de reparatie onder garantie kan worden uitgevoerd. De producten van de Streetsurfshop worden vaak extreem belast en behoeven daardoor ook regelmatig onderhoud. Dit beperkt zich in de meeste gevallen tot het afstellen en smeren van de bewegende delen. Dit onderhoud valt niet onder garantie.

Wat moet ik doen als ik mijn aankoop beschadigd heb binnen gekregen?

De Streetsurfshop is verantwoordelijk voor de eventuele beschadiging tijdens transport. Na aflevering van het de bestelling en acceptatie door de klant, neemt de klant deze over. Wanneer u een pakket ontvangt dat een grove beschadiging heeft, laat dit dan aantekenen bij de transporteur of weiger de bestelling. Neem vervolgens contact op en wij zenden de bestelling opnieuw. De kans op beschadiging is in praktijk heel klein. Bij minder dan 1 op 2000 bestellingen loopt een product een beschadiging op. Neem bij vragen altijd contact met ons op.

Welke betalingsmogelijkheden zijn er?

U kunt bij ons met ideal, Paypal, Internetbankieren en Creditcard betalen via de website. Bij afhalen is contante en PIN betaling mogelijk. Er is bij ons geen mogelijkheid voor rembours betaling. Nadat de betaling bij ons binnen is, worden de producten verzonden. Hoe worden de prijzen op de website vermeld? De prijzen op de website worden vermeld in euro's inclusief BTW en exclusief verzendkosten, tenzij expliciet anders vermeld. De vermelde prijzen zijn onder voorbehoud, totdat u de bevestiging van uw bestelling heeft ontvangen. Indien een product niet meer leverbaar is, of overmacht in het spel is, is Streetsurfshop gerechtigd de bestelling ongedaan te maken. Eventuele betalingen zullen teruggestort worden.

In overeenstemming met de E-commerce richtlijn inzake Belasting over de toegevoegde waarde (BTW) op "online services" (Richtlijn van de Raad 2002/38/EG) geldt het Nederlandse BTW-percentage van 21% voor alle landen behorende tot de Europese Unie (EU), aangezien de Streetsurfshop in Nederland is gevestigd. EU-bedrijven zijn vrijgesteld van BTW indien zij hun EU BTW-nummer verschaffen. Bedrijven en inwoners van niet-EU-landen zijn vrijgesteld van BTW.

Hoe werkt het herroepingsrecht?

De afnemer heeft tot 14 dagen, na ontvangst van het product, het recht de bestelling ongedaan te maken. De afnemer kan van dit recht gebruik maken door binnen 14 werkdagen na ontvangst contact op te nemen met de Streetsurfshop door te bellen naar het nummer 024-3731360 of te mailen naar info@streetsurfshop.nl. U dient hierbij het ordernummer duidelijk te vermelden. Wij voorzien de afnemer van verdere instructies over het terugzenden van de goederen. De afnemer kan alleen gebruik maken van de bedenktermijn indien de goederen compleet, onbeschadigd en ongebruikt zijn en in de originele verpakking geretourneerd worden. Het recht om de bestelling ongedaan te maken vervalt indien hier niet aan voldaan is. Het risico en de kosten voor deze retourzending zijn voor rekening van de afnemer. Het betaalde bedrag (inclusief verzendkosten) wordt binnen 7 dagen na ontvangst van de producten gecrediteerd.